Martens en Van Oord
Een perfecte match: zo kunnen we de samenwerking tussen Het Nederlands Tekstbureau en Martens en Van Oord goed omschrijven. Dit bedrijf was op zoek naar een nuchtere en no-nonsense tekstschrijver. Iemand die letterlijk met zijn voeten in het zand wil staan, de taal van de medewerkers spreekt en met het grootste gemak in de schaftkeet mee-eet. Onze tekstschrijver Christian Goijaarts voldeed aan het profiel en trekt graag met regelmaat zijn veiligheidslaarzen aan!
“Toen we met Christian kennismaakten, was er gelijk een fijne klik. Hij bleek onze branche (de grond-, weg- en waterbouw, red.) al te kennen en kwam professioneel en nuchter over”, vertelt Dineke van Tilborg, van Marketing & Communicatie bij Martens en Van Oord. “De eerste opdracht was een brochure voor een beurs, maar al snel schakelden we hem in voor ons 48-pagina’s tellende bedrijfsmagazine. Een intensieve samenwerking die enorm goed is bevallen. Prettig is dat Christian zo flexibel is. Hij draait zijn hand niet om voor vijf interviews op een dag, omdat dit organisatorisch goed uitkomt. Ook komt hij graag naar projectlocaties toe om het project beter te leren kennen, de sfeer te proeven en ter plekke mensen te spreken. Voor het artikel ‘Lekker keten’ maakte hij bijvoorbeeld een goed sfeerverhaal over hoe het erin de schaftkeet aan toegaat. Daarbij verwerkte hij zowel de praat van de collega’s als de sfeer eromheen. Ik herken de geïnterviewden ook altijd terug in zijn artikelen - hij heeft een goed gevoel voor terminologie behouden en de leesbaarheid bewaken. Dus ja, de volgende keer schakelen we Het Nederlands Tekstbureau weer in!”